Sayfalar

30 Ocak 2013 Çarşamba

Çocuk eğitiminde Alman annelerden farkımız

 Ben Sofya da yaşıyorum ve buradaki çocuklara uygulanan disipline hayran kaldım. Hatta Bulgaristan göçmeni olan (Türk) bakıcımız bile buranın sisteminde yetiştiği için tarzı bizden farklıydı. Bunu daha sonra diğer göçmen ailelerde de gördüm. Oğlumun burada okula başlar başlamaz uykusu yemeği düzene girdi. Çok da seviyorlar okulda. Oğlumda okulunu o kadar çok seviyor ki almaya gittiğimde oyunu bırakıp gelmek istemiyor. 1 yaşında okula başladı.
Başladığında gece 10 defa kalkardı, emerek benimle uyumak isterdi.
Okuldan sonra baktık gece uyanmaları kesildi. Yani uyanınca bir kaç gün baba ilgilendi. Sonra bir daha uyanma gereği görmedi sanırım. Daha önce de denemiştik babanın ilgilenmesini ama işe yaramamıştı.
Yemeğini kendisi yiyor hemde hasta falan değilse herşeyi yiyor diyebilirim.
Evde benden bağımsız kendi kendine oyun oynuyor.Önceden bana yapışık gibiydi evde. wc ye bile gidemezdim onsuz.
Birde Türkiyedeki kreşler ve okullar direk sizi sorumlu tutup şikayet ediyorlar. Halbuki kendilerinde de o disiplin yetisi yok maalesef.
Bunlar ilk aklıma gelenlerdi.Bu konuyla ilgili Blogcu anne de okuduğum bu yazıyı çok beğendim sizlerde paylaşmak istedim.
Yazı burada tık tık

Hiç yorum yok: